نشانه های خونریزی معده چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نشانه های خونریزی معده چیست؟
نوشته شده در جمعه 14 مهر 1396
بازدید : 73
نویسنده : مهدی کراس

تمام مواردی که باید در مورد علائم خونریزی بدانید:

 خونریزی معده

 

بیشتر بیماری ها با وجود علائمی در بدن خود را نشان می دهند اما برخی از بیماری ها هم در ابتدا علائم خاصی ندارند و با انجام آزمایش تشخیص داده می شوند. خونریزی معده هم یکی از این بیماری هاست. خون ریزی معده یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اگر علائم داشته باشد بیماران را مضطرب و وحشت زده به اورژانس می کشاند.

نشانه های خونریزی معده

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه خونریزی معده ممکن است به چند صورت ظاهر شود، گفت:در این بیماران استفراغ خونی متمایل به قهوه ای و سیاه شدن مدفوع (ملنا) ظاهر می شود.

بعضی افراد به دلیل خونریزی آهسته و تدریجی، علامتی مثل تغییر رنگ مدفوع ندارند و ممکن است با علائمی به پزشک مراجعه کنند که از تشخیص خونریزی بسیار دور باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران سرگیجه ، خستگی ، ضعف ، بی حالی و رنگ پریدگی را از علائم خونریزی معدهدانست و گفت:در صورت شدید بودن خونریزی معده، به صورت استفراغ خون ظاهر می شود و بیماران مبتلا به گرفتگی عروق قلب ممکن است با تشدید درد قلب و افت هموگلوبین خون متوجه خونریزی معده شوند.

دریانی بیان کرد:این بیماری در سنین بالا یا در صورتی که فرد بیماری همراه مانند دیابت، نارسایی قلبی، تنفسی و کلیه داشته باشد، میزان مرگ و میر ناشی از خونریزی بسیار بیشتر و 5 تا 8 درصد است. 

وی یادآور شد:خونریزی معده می تواند به صورت آشکار نباشد که در این صورت بیمار از طریق آزمایش مدفوع و وجود خون در آن متوجه خونریزی می شود، در نتیجه خونریزی هم می تواند آشکار و هم ناآشکار باشد.

 

 

راه های درمان خونریزی معده

 

این فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص راهکار درمانی خونریزی معده، تصریح کرد:اولین اقدام درمانی، آندوسکوپی است که در اغلب موارد با این روش می توان خونریزی را از بین برد و بیمار باید در این زمینه از داروهایی که به کاهش اسید معده کمک می کند، استفاده کند. در این روش یک لوله فیبر نوری کوچک از طریق مری پایین فرستاده شده و وارد معده می گردد تا محل خون ریزی را کشف کند.

 

 

منبع : نمناک



:: برچسب‌ها: خونریزی معده , نشانه های زخم معده , درمان زخم معده , زخم معده , علایم زخم معده ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: