بیماری های بیضه مردان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بیماری های بیضه مردان
نوشته شده در پنج شنبه 30 شهريور 1396
بازدید : 81
نویسنده : مهدی کراس

بیماری های بیضه مردان چگونه ایجاد می شوند ؟

درحقیقت هرگونه ضربه شدید به بیضه های مردان منجر به تورم شدید ، درد و کبودی می شود که با خونریزی در بیضه ها ، پارگی بیضه را ایجاد می کند و معمولا با نشت خون ، به داخل کیسه بیضه روان می شود . به جمع شدن خون در داخل بیضه هماتوسل گفته می شود . پیچش بیضه ها یا بیضه پیچ خورده هم یکی دیگر از صدمه های بیضه در نوجوانان و جوانان است که طناب اسپرماتیک به خاطر صدمه و ضربه سخت به بیضه ها ، با پیچ خوردگی همراه می شود .

نکته : هر دو بیماری فوق ، پارگی بیضه و بیضه پیچ خورده یا تورشن ، به جراحی نیاز دارند .

نهفتگی بیضه ها : نام علمی آن کریپتورکیدیسم می باشد و یکی یا هر دو بیضه ، در داخل حفره ی شکمی باقی می ماند و در داخل کیسه ی بیضه رها نمی شود و ممکن است منجر به ناباوری شود .

سرطان بیضه : در جوانان ، گاهی رشد غیر طبیعی سلول هایی در بیضه هایشان این وضعیت را بوجود می آورد که به آن سرطان بیضه می گویند و نیازمند درمان فوری پزشک است . علائم آن ، سفت شدن و احساس بزرگی بیضه است . پرتو درمانی ، بیماری واریکوسل که چندی پیش به شرح آن پرداختیم و شیمی درمانی ، برای درمان سرطان بیضه کاربرد دارند .

 

 

درد بیضه با منشا روانی و عصبی : در حقیقت این درد ها با گرم نگه داشتن محل ، سونوگرافی و مصرف دارو قابل درمان اند .

اپیدیدیمیت : وقتی در اثر عفونت عمومی و یا بیماری های آمیزشی کلامیدیا سوزاک ، اپیدیدیمیت دچار عفونت شود ، می توان با کمک پزشک و مصرف آنتی بیوتیک به درمان آن پرداخت . ترشحات غلیظ و چرکی زرد ، به همراه درد و ورم سخت بیضه از علائم اولیه ی آن است .

سندرم کلاین فلتر : پزشکان مجله سلامتی راستینه ، آن را یک بیماری ژنتیکی می خوانند که سطح هورمون تستوسترون کاهش پیدا می کند و رشد عادی بیضه ها متوقف شده است .

نکته : برخی عوامل ژنتیکی ، جلوی باروری مردان را می گیرد و با اینکه ظاهر بیضه ها طبیعی است و آقایان در بزرگ کردن آلت تناسلی در هنگام نعوظ هیچ مشکلی ندارند ، با ناباروری ، کاهش اسپرم و یا تولید اسپرم غیر طبیعی روبرو هستند .

هیپوگنادیسم اولیه و ثانویه : می توان گفت ایجاد تستوسترون بیضه ها کاهش می یابد و عوارض هیپوگنادیسم ؛ کاهش باروری ، ریزش مو های بدن مردان ، کاهش عضلات و کاهش میل جنسی است .

همانطور که می دانیم هورمون اصلی ترشح شده توسط بیضه های مردان ، تستوسترون می باشد که برای حفظ ویژگی های مردانه بسیار لازم می باشد .

پس از دوران بلوغ ، تستوسترون محرک مهم و اصلی ایجاد و تولید اسپرم است که در هیپوگنادیسم ، بیضه با مخاطراتی روبرو می شود .

در هیپوگنادیسم اولیه ، اختلال به بیضه ها برگشته و در هیپوگنادیسم ثانویه ، اختلال به غده ی هیپوفیز برمی گردد و به طور غیر مستقیم ، ایجاد تستوسترون کاهش می یابد . با افزایش سن و مصرف داروها ، در عملکرد بیضه ها اختلال ایجاد می شود که منجر به تغییراتی در سطح تستوسترون می شود .

 

سخن پایانی

کارشناسان مجله سلامتی راستینه عقیده دارند که عوامل زیادی می توانند به بیضه های آقایان صدمه بزنند و ضروری ست با دیدن هرگونه ترشح چرکی پس از رابطه آمیزشی بدون کاندوم با شریک جنسی ، ورم یا احساس ناراحتی بیضه ، سفتی بیضه ها یا زگیل تناسلی سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنیم .

 

منبع : 

rastineh



:: برچسب‌ها: درمان بیضه درد, بیضه ,بیماری بیضه درد , درمان بیماری مردان, بیماری بیضه مردان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: